پرسشهای متداول |
برای پیشگیری از اضطراب و استرس کرونا چه کارباید کرد؟ در جستجوی دریافت آمار لحظه به لحظه نباشیم. این اطلاعات نه تنها کمککننده نیستند، بلکه نگرانی را افزایش میدهند. -از اخباری که تاثیر منفی میگذارند و هیجانات منفی را بسط میدهند، فاصله بگیریم. -زمان کمتری صرف خواندن، شنیدن یا تماشاکردن چیزهایی باشیم که اضطراب ما را افزایش میدهند. -در مورد واقعیتهای گذشته و رویدادهای پیش رو بزرگنمایی و فاجعه انگاری نکنیم. در عین حال ناچیزانگاری هم نکنیم. -قبول کنیم موضوع جدی است ولی میتوان با مراقبت و پیشگیری، آن را مدیریت نمود و میزان ابتلا به آن را کم کرد. -بپذیریم که موضوع جدی است ولی مشابه سایر بیماریها، قابل مدیریت است و راه حل مطمئنی برای درمان آن پیدا میشود. -بپذیریم بسیاری از اتفاقات در ارتباط با ویروس کرونا در اختیار ما نیست تا بتوانیم اقدامات موثری انجام دهیم. بنابراین به سمت چیزهایی برویم که در اختیار ماست. از جمله رفتارهای خودمراقبتی، رعایت بهداشت فردی، مدیریت هیجانات، نحوه تماس و ارتباط با دیگران و ... -از واقعیتها فرار نکنیم، آنها را انکار یا سرکوب نکنیم. برعکس سعی کنیم آنها را بشناسیم و زیر سوال ببریم تا افکار و احساسات بهتری داشته باشیم. 2-نحوه انتخاب پزشک خانواده شهری چگونه است؟ در صورت نداشتن بیمه ابتدا نسبت به بیمه نمودن و دریافت دفترچه اقدام شود و سپس نزد پزشکان خانواده ای که سقف جمعیتی آنان نیز نشده مراجعه و در سامانه ثبت نام و صفحات دفترچه بیمه مهرگردد .بعد از این مراحل می تواننددریافت خدمات به پزشک خانواده خود مراجعه نمایند. 3-مفاد منشور اخلاقی برای کارکنان و بیماران کدامند؟ *پرهیز از هرگونه ایجاد جو، شایعه سازی، تهمت، غیبت و.... را وظیفه شرعی خود می دانیم.
*شفاف سازی و تلاش در جهت احقاق حقوق مراجعین وتقویت ارزشهای اخلاقی، اسلامی و اجتماعی در محیط کار را وظیفه قانونی خود می دانیم.
*امانتداری و رازداری و حفظ اسرار ارباب رجوع را برخود واجب می دانیم.
*انتقال تجربیات و ارائه اطلاعات در جهت انجام خدمات بهینه به همکاران، بر قراری توازن و اعتدال متناسب فعالیت در محیط کار و زندگی خانوادگی را از وظایف خود می دانیم .
*استفاده قانونی و درست از اختیارات و قدرت سازمانی و رعایت دقیق قوانین ومقررات را در وظایف خود واجب می دانیم.
*ایجاد فضای صمیمانه درجهت اعتماد متقابل مراجعین و کارکنان را از وظایف خود می دانیم.
*پرهیز از هر گونه مظاهر فساد اداری از قبیل سفارش، هدیه غیر متعارف و وجه نقد و جلوگیری از آن را وظیفه خود می دانیم.
*خود داری از تسلیم مدارک و اسناد به اشخاص غیر مربوط را از اصول کار در این اداره می دانیم.
* حسن رفتار و برخورد مناسب با ارباب رجوع و همکاران پرهیز از تبعیض و رعایت عدالت و انصاف در برخورد با شاکیان و متشاکیان مراجعه کننده را از ا اهم وظایف خود می دانیم.
* ارائه راهنمایی و اطلاعات لازم به مراجعین بمنظور سهولت انجام امور آنان و توجه به درخواستهای معقول و قانونی مراجعین و تلاش درجهت برآورده نمودن آنها را از وظایف خود می دانیم.
4-نحوه تماس با اورژانس چگونه است؟ پاسخ:درهر مکان و هر زمان با تلفنهای ثابت و موبایل هرنوع اپراتور(همراه اول،ایرانسل، رایتل و...)بدون پیش شماره با گرفتن شماره 115 میتوان با اورژانس تماس گرفت |
1399/11/08 |