واحد رایانه و فناوری اطلاعات |
وظایف عمومی کارشناسان فناوری اطلاعات 1 - تهیه و به روز نگاه داشتن ،شناسنامه تجهیزات رایانه ای ، تجهیزات شبکه و شناسنامه نرم افزارهای موجود ،به منظور ساماندهی اطلاعات تجهیزات موجوددر واحدها 2 - ارسال گزارش فعالیت های انجام شده ( سخت افزار ،نرم افزار ،شبکه ) در قالب فرم های تدوین شده و دستورالعمل های مدیریت بصورت فصلی ( حداکثر تا 20 روز اول فصل بعد ) و سالانه ( تا پایان فروردین ماه سال جدید ) به مسئول مربوطه 3 - انجام مراحل کارشناسی فنی خرید و تایید فاکتورهای خرید در محدوده سقف مجازدر بخشنامه های ارسال شده 4 - حضور مستمر در جلسات هماهنگی و بازآموزی های برگزار شده توسط مدیریت 5 - اعلام نیازهای آموزشی به مدیریت و ارتقا سطح علمی و عملی با گرفتن آموزشهای لازم و... 6 - بازدید از سایتهای خبری ICT جهت به روز نگهداشتن اطلاعات فنی و اطلاع از تکنولوژیهای جدید جهانی نظارت بر روند خرید تجهیزات رایانه ای : 1- دریافت یا تکمیل فرم درخواست خرید تجهیزات رایانه ای 2- بررسی کارشناسی علت نیاز خرید تجهیزات رایانه ای و تایید ، یا عدم تایید نیاز 3- تهیه لیست تجهیزات مناسب با نیاز(در صورت تایید نیاز) طبق مشخصات ارائه شده از سوی مدیریت فناوری اطلاعات وارتباطات دانشگاه 4- تایید فاکتورها از نظر فنی و مطابقت با لیست تجهیزات و بررسی قیمت و اعلام نظر احتمالی در زمینه قیمت ها ( تایید قیمت بر عهده کارپرداز می باشد ) کنترل فنی تجهیزات خریداری شده از نظر تطبیق با فاکتور های تایید شده ،به صورت زیر : 1- بررسی فنی قطعات و گارانتی های ارائه شده و مطابقت با لیست تهیه شده وفاکتور تایید شده 1- نصب سیستم عامل ها ونرم افزارهای جانبی ،آنتی ویروس و... بر روی رایانه های موجود در واحدها 2- تشخیص عیوب سخت افزاری سیستم ها و رفع عیب تجهیزات در حد آموزش های داده شده 3- نظارت بر فرآیند ارسال تجهیزاتی که نیاز به تعمیر دارند ( مانند : چاپگر ) به شرکت های خصوصی وکنترل کیفیت تعمیر تجهیزات تبصره - نظارت بر فعالیت شرکت های پیمانکار طرف قرارداد از طریق چک لیست های نظارتی 1 - نگهداری صحیح از کلیه تجهیزات شبکه اعم از Active و Passive بر اساس استاندارد های فن آوری اطلاعات و ارتباطات 2 - تهیه مستندات جامع شبکه بر اساس استاندارد مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات 3 - آگاهی کامل از کاربرد و نحوه عملکرد تجهیزات Active 4 - آگاهی کامل از نحوه ارتباط مرکز تا ساختمان مرکزی و دسترسی به شبکه اینترانت و اینترنت 5 - آگاهی کامل از نحوه عیب یابی درونی شبکه و برخورد با مشکلات احتمالی 6 - حفظ ، نگهداری ، پشتیبانی و عیب یابی از نقطه ابتدایی تا انتهایی شبکه موجود 7 - مطلع نمودن مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات از هرگونه تغییر ، تحول و نیازها 8 - عیب یابی و رفع مشکل شبکها ی کلیه سیستمهای کامپیوتری موجود در مرکز مربوطه( IP وکارت شبکه و... ) 9 - آشنایی با سیستم عامل لینوکس و مفاهیم اولیه شبکه Network + در حد آموزش های داده شده ( اختصاصی کارشناسان ) 10 - مطلع بودن از انجام هرگونه عملیات عمرانی و تلاش جهت حفظ و نگهداری تجهیزات شبکه 1 - پیگیری و ارائه راهکارهای مناسب جهت رفع مشکلات نرم افزاری و بهبود سیستم 2 - مشاوره به واحد مربوطه جهت مکانیزه کردن فرایند ها 3 - هماهنگی با مدیریت فناوری اطلاعات در خصوص عقد قراردادهای پشتیبانی نرم افزارها 4 - همکاری در تهیه RFP (تهیه ، تنظیم و مستند سازی نیازمند ها انتظارات واحد از نرم افزار مورد تقاضا) 5 - آشنایی فنی با نرم افزار ها و سخت افزارهای مربوطه ( مانند حضور وغیاب و دستگاه تایمکس ... ) در حد آموزش های داده شده 6 - آگاهی از کلیات (حیطه و نوع فعالیت های تحت پوشش) نرم افزارهای واحد مربوطه جهت پیگیری مناسب تر مسائل مربوطه 7 - نظارت و پیگیری روند تهیه فایل پشتیبان ( Backup data ) از نرم افزار ها بصورت دوره ای و آرشیو آنها 8 - تایید اتمام کار پروژه ها و یا فاکتور های نرم افزاری 9 - مطلع بودن از هر گونه تغییر و تحول نرم افزاری 1 - بررسی وب سایت های واحدهای مختلف واعلام نظرات به مدیریت فناوری اطلاعات جهت بهتر شدن کیفیت تمامی وب سایت های زیر مجموعه 2 - آشنایی با استاندارد های تهیه وب سایت ( از طریق بازدید از سایتهای متفاوت ) 3- به روز نگه داشتن مطالب وب سایت ( اخبار و اطلاعیه و ... ) 4 - نظارت کارشناس IT برروی کار رابط وب سایت ( در صورت متفاوت بودن رابطان ) وظایف در حوزه اتوماسیون اداری 1 - آگاهی کامل از تنظیمات نرم افزار اتوماسیون اداری در حد آموزش های داده شده 2 - آشنایی کاربردی با سیستم اتوماسیون اداری جهت آموزش نرم افزار و رفع اشکال به کاربران شاغل در آن واحد در حد آموزش های داده شده 3 - اطلاع رسانی از وضعیت سیستم اتوماسیون اداری و کاربران ( فعال - تغییر سمت و ....) در آن مرکز 1-- آشنایی بانحوه ساختن VPN و Dial-up و استفاده از امکانات اینترنت FTP,FTP2 ،حجم downLoad و نرم افزارهای جانبی 2 - شناسایی error های سیستم جهت اتصال به اینترنت 3 - راهنمایی کاربران واحدها جهت گرفتن اشتراک اداری وتایید نیاز فرم درخواست ویا شخصیو یااشتراک خطوط ADSL 4 - شناخت وآشنایی با میزان پهنای باند در دانشگاه و ارائه مشکلات این حوزه به کاربران واحد خود شبکه بهداشت و درمان شهرستان چالوس |
1399/09/27 |