شبکه بهداشت و درمان چالوس
۱۴۰۰ پنج شنبه ۲۶ فروردين
br ENGLISH
واحد رایانه و فناوری اطلاعات
وظایف عمومی کارشناسان فناوری اطلاعات
 
1 - تهیه و به روز نگاه داشتن ،شناسنامه تجهیزات رایانه ای ، تجهیزات شبکه و  شناسنامه نرم افزارهای موجود ،به منظور ساماندهی اطلاعات تجهیزات موجوددر واحدها
 
2 - ارسال گزارش فعالیت های انجام شده ( سخت افزار ،نرم افزار ،شبکه ) در قالب فرم های تدوین شده و دستورالعمل های مدیریت بصورت فصلی
( حداکثر تا 20 روز اول فصل بعد ) و سالانه ( تا پایان فروردین ماه سال جدید ) به مسئول مربوطه
 
3 - انجام مراحل کارشناسی فنی خرید و تایید فاکتورهای خرید در محدوده سقف مجازدر بخشنامه های ارسال شده
4 - حضور مستمر در جلسات هماهنگی و بازآموزی های برگزار شده توسط مدیریت
5 - اعلام نیازهای آموزشی به مدیریت و ارتقا سطح علمی و عملی با گرفتن آموزشهای لازم و...
6 - بازدید از سایتهای خبری ICT جهت به روز نگهداشتن اطلاعات فنی و اطلاع از تکنولوژیهای جدید جهانی
               
وظایف در حوزه سخت افزار
 
نظارت بر روند خرید تجهیزات رایانه ای :
 
1- دریافت یا تکمیل فرم درخواست خرید تجهیزات رایانه ای
2- بررسی کارشناسی علت نیاز خرید تجهیزات رایانه ای و تایید ، یا عدم تایید نیاز
3- تهیه لیست تجهیزات مناسب با نیاز(در صورت تایید نیاز) طبق مشخصات ارائه شده از سوی مدیریت فناوری اطلاعات وارتباطات دانشگاه
4- تایید فاکتورها از نظر فنی و مطابقت با لیست تجهیزات و بررسی قیمت و اعلام نظر احتمالی در زمینه قیمت ها ( تایید قیمت بر عهده کارپرداز می باشد )
 
کنترل فنی تجهیزات خریداری شده از نظر تطبیق با فاکتور های تایید شده ،به صورت زیر :
 
1- بررسی فنی قطعات و گارانتی های ارائه شده و مطابقت با لیست تهیه شده وفاکتور تایید شده
 
فرآیند تعمیرات :
1- نصب سیستم عامل ها ونرم افزارهای جانبی ،آنتی ویروس و... بر روی رایانه های موجود در واحدها
2- تشخیص عیوب سخت افزاری سیستم ها و رفع عیب تجهیزات در حد آموزش های داده شده
3- نظارت بر فرآیند ارسال تجهیزاتی که نیاز به تعمیر دارند ( مانند : چاپگر ) به شرکت های خصوصی وکنترل کیفیت تعمیر تجهیزات
 
تبصره - نظارت بر فعالیت شرکت های پیمانکار طرف قرارداد از طریق چک لیست های نظارتی      
                                                                                                                 
 
وظایف در حوزه شبکه
 
1 - نگهداری صحیح از کلیه تجهیزات شبکه اعم از Active و Passive بر اساس استاندارد های فن آوری اطلاعات و ارتباطات
2 - تهیه مستندات جامع شبکه بر اساس استاندارد مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات
3 - آگاهی کامل از کاربرد و نحوه عملکرد تجهیزات Active 
4 - آگاهی کامل از نحوه ارتباط مرکز تا ساختمان مرکزی و دسترسی به شبکه اینترانت و اینترنت
5 - آگاهی کامل از نحوه عیب یابی درونی شبکه و برخورد با مشکلات احتمالی
6 - حفظ ، نگهداری ، پشتیبانی و عیب یابی از نقطه ابتدایی تا انتهایی شبکه موجود
7 - مطلع نمودن مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات از هرگونه تغییر ، تحول و نیازها
8 - عیب یابی و رفع مشکل شبکه‌ا ی کلیه سیستمهای کامپیوتری موجود در مرکز مربوطه( IP وکارت شبکه و... )
9 - آشنایی با سیستم عامل لینوکس و مفاهیم اولیه شبکه Network + در حد آموزش های داده شده ( اختصاصی کارشناسان )
10 - مطلع بودن از انجام هرگونه عملیات عمرانی و تلاش جهت حفظ و نگهداری تجهیزات شبکه                                                                              
 
وظایف در حوزه نرم افزار
 
1 - پیگیری و ارائه راهکارهای مناسب جهت رفع مشکلات نرم افزاری و بهبود سیستم
2 - مشاوره به واحد مربوطه جهت مکانیزه کردن فرایند ها
3 - هماهنگی با مدیریت فناوری اطلاعات در خصوص عقد قراردادهای پشتیبانی نرم افزارها
4 - همکاری در تهیه RFP (تهیه ، تنظیم و مستند سازی نیازمند ها انتظارات واحد از نرم افزار مورد تقاضا)
5 - آشنایی فنی با نرم افزار ها و سخت افزارهای مربوطه ( مانند حضور وغیاب و دستگاه تایمکس ... ) در حد آموزش های داده شده
6 - آگاهی از کلیات (حیطه و نوع فعالیت های تحت پوشش) نرم افزارهای واحد مربوطه جهت پیگیری مناسب تر مسائل مربوطه
7 - نظارت و پیگیری روند تهیه فایل پشتیبان ( Backup data ) از نرم افزار ها بصورت دوره ای و آرشیو آنها
8 - تایید اتمام کار پروژه ها و یا فاکتور های نرم افزاری
9 - مطلع بودن از هر گونه تغییر و تحول نرم افزاری   
                                                                                                                     
 
وظایف در حوزه وب سایت
 
1 - بررسی وب سایت های واحدهای مختلف واعلام نظرات به مدیریت فناوری اطلاعات جهت بهتر شدن کیفیت تمامی وب سایت های زیر مجموعه
2 - آشنایی با استاندارد های تهیه وب سایت ( از طریق بازدید از سایتهای متفاوت )
3- به روز نگه داشتن مطالب وب سایت ( اخبار و اطلاعیه و ... )
4 - نظارت کارشناس IT برروی کار رابط وب سایت ( در صورت متفاوت بودن رابطان )          
                                                        
 
 
وظایف در حوزه اتوماسیون اداری
 
1 - آگاهی کامل از تنظیمات نرم افزار اتوماسیون اداری در حد آموزش های داده شده
2 - آشنایی کاربردی با سیستم اتوماسیون اداری جهت آموزش نرم افزار و رفع اشکال به کاربران شاغل در آن واحد در حد آموزش های داده شده
3 - اطلاع رسانی از وضعیت سیستم اتوماسیون اداری و کاربران ( فعال - تغییر سمت و ....)  در آن مرکز    
                                                              
 
 وظایف در حوزه اینترنت                                                                           
 
1-- آشنایی بانحوه ساختن VPN و Dial-up و استفاده از امکانات اینترنت FTP,FTP2 ،حجم downLoad و نرم افزارهای جانبی
2 - شناسایی error های سیستم جهت اتصال به اینترنت
3 - راهنمایی کاربران واحدها جهت گرفتن اشتراک اداری وتایید نیاز فرم
درخواست ویا شخصیو یااشتراک خطوط 
ADSL
4 - شناخت وآشنایی با میزان پهنای باند در دانشگاه و ارائه مشکلات این حوزه به کاربران واحد خود 
 
شبکه بهداشت و درمان شهرستان چالوس 
1399/09/27
Powered by DorsaPortal